USĖNAI

Išvyka į Italiją

Prieš keletą dienų penkių asociacijos „Lamatos žemė“ bendruomenių nariai grįžo iš saulėtosios Italijos, kur  vyko pagal projektą „Sėkmingas bendradarbiavimas su Italijos kaimo plėtros tinklo atstovais“. Jį parengė Ramučių bendruomenė „Navata“. Projekto partneriai -  Usėnų seniūnijos bendruomene, kaimo bendruomene „Želvesys“, Pagrynių kaimo bendruomene ir Vainuto bendruomenė.

Dešimties dienų išvykos metu įvyko keli dalykiniai susitikimai su įvairių Italijos regionų bendruomenėmis. Jau antrąją kelionės dieną susitikome su Toskanos regiono bendruomenėmis, apsilankėme vietos ūkininko sodyboje. Mums ypač buvo įdomus susitikimas su Veneto regiono bendruomene, kuri rengia ir vykdo projektus, skirtus žemės drėkinimo įrenginių modernizavimui, kaimo žmonių gyvenimo kokybės gerinimui, krašto tautinio paveldo saugojimui, turizmo plėtojimui. Šeimininkai susidomėję stebėjo mūsų bendruomenių parengtą medžiagą apie Šilutės kraštą ir vietos bendruomenių vykdomus projektus. Pasikeitėme suvenyrais, italai kiekvienam svečiui iš Lietuvos įteikė dovanėles, tai rodo, kad čia buvome laukiami. Sekančią dieną dar vyko susitikimai su Paduvos regiono bendruomenių nariais.

Be abejo, neišdildomų įspūdžių patyrėme visos kelionės metu, kai grožėjomės Austrijos Alpių didybe, žvelgėme į bauginančius tarpeklius, kai vaizdingas lygumas keitė Italijos kalnai, debesyse panėrę savo viršūnes. Bet labiausiai visus sužavėjo amžinasis miestas Roma, Šv. Petro aikštė ir bazilika, o kur dar šalia Vezuvijaus įsikūręs Neapolis ir nepakartojamoji Venecija, žvilgsnis į žydrąją laguną iš Venecijos varpinės aukštybių. Kelionės nuovargio kaip nebūta, kai atsigręži atgal ir vėl prisimeni tai, ką teko pamatyti ir išgyventi.